Pelatihan Pembuatan Brosur Promosi Melalui Aplikasi Canva pada Produk Jamu Sedayu Argomulyo

Authors

  • Adji Syahputra Universitas Mercu Buana Yogyakarta

DOI:

https://doi.org/10.62951/dinsos.v1i4.886

Keywords:

Simple Financial Reports, Making Promotional Brochures, Herbal Products

Abstract

Business development in the current era is becoming more intense, with many opportunities to start a business, many other businesses are experiencing a decline in turnover because they are unable to compete with competitors who have similar products. The solution to this problem can be overcome by creating promotions. The most affordable and long-lasting promotional media is brochures. Omah Jamu is a business in the field of herbal drinks, with good promotion, this business can gain more reputation which is useful for inviting other potential consumers. This service involves creating a brochure with the Omah Jamu business profile with the results being a ready-made brochure for the Omah Jamu business

References

Arifudin, D., Heryanti, L., & Pramesti, D. (2021). Pelatihan desain mockup dan logo sebagai branding produk untuk meningkatkan nilai jual bagi UMKM. Jurnal Masyarakat Mandiri, 5(5), 2640–2651. https://doi.org/10.59837/jpmba.v1i8.373

Arifudin, D., Indriyani, R., Ihsan, I., & Astrida, D. N. (2023). Peningkatan brand awareness melalui kegiatan pelatihan visual branding sebagai implementasi P5 (Projek Penguatan Profil Pelajar Pancasila) tema kewirausahaan. BERNAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(1), 2049–2058. Retrieved from https://www.ejournal.unma.ac.id/index.php/bernas/article/view/5891

Baines, P., Fill, C., S, R., & K, A. (2020). Marketing communications (4th ed.). Oxford University Press.

Fani Lanarus, D., & Pabulo, A. M. (2023). Optimalisasi digital marketing Facebook dan Instagram bagi pelaku UMKM di Daerah Istimewa Yogyakarta.

Khasanah, R. N., & Airawaty, D. (2024). Sosialisasi dan pelatihan penyusunan pembukuan sederhana menggunakan aplikasi Bukuwarung pada UMKM menengah (Studi kasus pada pelaku UMKM Pasar Bringharjo). Sejahtera: Jurnal Inspirasi Mengabdi Untuk Negeri, 3(1), 110–118.

Lussy, M., & Airawaty, D. (2024). Literasi edukasi aplikasi keuangan digital Bukuwarung pada UMKM Warmindo Fortuna dan Warmindo Wisesa. Advances in Social Humanities Research, Volume 2.

Maulida, R. (2023). Kriteria UMKM & pajaknya yang perlu Anda ketahui! Online Pajak. Retrieved from https://www.online-pajak.com/seputar-pph-final/kriteria-umkm-dan-pajaknya

Nugraeni, R. P., Wafa, Z., & Saputri, K. (2023). Persyaratan kredit mempengaruhi akses kredit formal UMKM.

Susanto, T. T., Kusnadi, E., & Retno, L. (2018). Penggunaan spanduk dan brosur sebagai bahan penunjang media publikasi kegiatan.

Utami, E. Y., & Nuvriasari, A. (2023). Development of online promotion to increase the marketing attractiveness of batik products.

Downloads

Published

2024-12-10

How to Cite

Adji Syahputra. (2024). Pelatihan Pembuatan Brosur Promosi Melalui Aplikasi Canva pada Produk Jamu Sedayu Argomulyo. Dinamika Sosial : Jurnal Pengabdian Masyarakat Dan Transformasi Kesejahteraan, 1(4), 146–151. https://doi.org/10.62951/dinsos.v1i4.886

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.